کمپ ترک اعتیاد

۲۶ بازديد

اعتیاد آورترین مواد مخدر انواع اعتیادها از جمله اعتیاد به مواد مخدر مانند کوکائین، اسپید، کتامین و MDMA را درمان می کنیم.کمپ ترک اعتیاد تیم متخصص ما سالها تجربه در این زمینه دارد. به نظر می رسد اعتیادآورترین مواد مخدر به عوامل زیادی بستگی دارد. بنابراین ما می دانیم که هر اعتیاد و هر معتادی متفاوت است، به همین دلیل است که ما با برنامه های سفارشی کار می کنیم. شما می توانید آسیبی که یک دارو می تواند ایجاد کند را به عنوان معیار اعتیادآورترین داروها در نظر بگیرید. اما هنجارهای دیگر می‌تواند میزان فعال‌سازی سیستم اعتیاد مغز توسط دارو، میزان احساس خوشایند مصرف‌کنندگان، میزانی که دارو باعث علائم ترک می‌شود یا اینکه فرد چقدر راحت معتاد می‌شود، باشد.5 داروی اعتیادآور کدامند؟در سال 2009، RIVM گزارش رتبه بندی مواد مخدر را منتشر کرد که در آن کارشناسان، از جمله موارد دیگر، پتانسیل اعتیاد به مواد مخدر را ترسیم کردند. آنها به 5 داروی مضر زیر رسیدند:
ترک. این نوع کوکائین قابل دود بسیار اعتیاد آور است. هنگام کشیدن کراک، دارو تقریباً بلافاصله به مغز می رسد. به همین دلیل است که خطر اعتیاد بسیار زیاد است. بعد از اینکه "بالا" به زودی "downer" را دنبال می کند، که در آن کاربر شروع به احساس عبوس/افسردگی می کند.هروئین از مرفین تهیه می شود و اثر مخدر سنگینی دارد. هروئین تنفس و ضربان قلب را کند می کند. اثر بی حس کننده قوی به سرعت رخ می دهد.تنباکو. قدرت اثر اعتیادآور نیکوتین با موادی مانند هروئین و کوکائین قابل مقایسه است. افراد سیگاری معتاد با اولین سیگار در روز سطوح نیکوتین را در خون افزایش می دهند. در نتیجه، فرد سیگاری برای حفظ این سطح به طور مداوم مشتاق یک سیگار است.الکل. نوشیدن الکل با ترشح اندورفین، ماده ای که احساس شادی را ایجاد می کند، احساس خوشایندی را ایجاد می کند. اعتیاد به الکل می تواند منجر به شکایات جدی روحی و جسمی و حتی مرگ شود.کوکائین این تضمین می کند که سیستم پاداش مغز ما برای مدت طولانی فعال می شود، به طوری که احساس بالا بودن برای مدت طولانی با شما باقی می ماند.  به عنوان مثال، 10 مورد برتر شامل GHB و شاهدانه نیز می شود. GHB اثر بیهوشی بر روی سیستم عصبی دارد. مسمومیت با اثر الکل قابل مقایسه است. کاربر خوشحال، آرام و آرام می شود، اما به سرعت احساس لنگی و خواب آلودگی می کند. تعیین دوز صحیح GHB بسیار دشوار است، بنابراین خطر مصرف بیش از حد آن بالا است. با توجه به حشیش، می‌توان گفت که استفاده از نظر ساختاری زیاد احتمال وابستگی ذهنی و احتمالاً فیزیکی مصرف‌کننده به حشیش را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. در نهایت، داروهای به اصطلاح طراح، مانند 3-MMC ، در حال افزایش هستند. این بسیار اعتیاد آور است و هنوز از نظر قانونی در حال حاضر در دسترس است.

اعتیاد به سیگار بسیار رایج است. بسیاری از افراد زمانی که سطوح بالایی از استرس را تجربه می کنند یا به سادگی هوس نیکوتین می کنند، به نیکوتین روی می آورند. تخمین زده می شود که بیش از 80 درصد. سیگاری ها تمایل خود را برای ترک سیگار اعلام می کنند. متأسفانه، آنها اغلب نمی توانند این کار را انجام دهند یا تلاش آنها ناموفق است.
اعتیاد به نیکوتینبه نظر می رسد که امروزه هیچ کس نباید در مورد مضرات استعمال دخانیات متقاعد شود. سیگار تنها محصولی است که به طور قانونی در سراسر جهان فروخته می شود و سرطان زا بودن آن ثابت شده است. دوم، بدخیمی های مرتبط با سیگار و حملات قلبی عوارضی هستند که در بیشتر موارد می توان از آنها اجتناب کرد. سوم، میلیون ها لهستانی که سیگار می کشند، افراد عادی معتاد هستند. و متأسفانه اعتیاد آنها به نیکوتین منجر به بردگی می شود.

آمار سیگار کشیدن همانطور که تحقیقات نشان می دهد، حتی اگر 80 درصد. از کسانی که سیگار می کشند تمایل خود را برای ترک سیگار اعلام می کنند و اغلب قادر به انجام این کار نیستند. تحقیقات ثابت می کند که "سیگار عامل اصلی خطر مرگ زودرس در لهستان است". این اعتیاد بیش از 40 درصد ایجاد می کند. مرگ‌های زودرس در میان مردان میانسال، یعنی در محدوده 35 تا 64 سال، و سالانه بیش از 600000 اروپایی را می‌کشد. گویی این کافی نبود، هزینه سیستم‌های مراقبت بهداشتی در کشورهای اتحادیه اروپا حدود 100 تا 110 میلیارد یورو است.
اعتیاد به نیکوتین چیست؟می توان گفت که سیگار اعتیادی است که توسط دو اعتیاد متقابل اساسی ایجاد می شود: اعتیاد دارویی به نیکوتین و اعتیاد رفتاری.
وابستگی دارویی با نیاز به حفظ سطح نیکوتین سرم کافی، بالاتر در افراد سیگاری همراه است، در حالی که وابستگی رفتاری پیچیده است و به عوامل روانی، محیطی و اجتماعی بستگی دارد. اعتیاد باعث می شود که افراد سیگاری به دلیل احساس لذت، آرامش و یا برانگیختگی در هنگام مصرف سیگار نتوانند از اعتیاد خارج شوند.
اعتیاد رفتاری و دارویی به نیکوتین اعتیاد رفتاریاعتیاد رفتاری با تغییرپذیری رفتار فرد سیگاری مرتبط است. در ابتدا تجربه اولیه در این زمینه را داریم، بعد سیگار کشیدن را یاد می گیریم و بعد عادت می شود. رفلکس شرطی، از جمله، در ظاهر می شود در نتیجه عوامل درونی، مانند تمایل به مقابله با استرس ، و عوامل بیرونی، محیطی، به عنوان مثال ارائه یک سیگار توسط محیط.
اعتیاد داروییوابستگی دارویی با ایجاد علائم تحمل و ترک همراه است. تحمل نیاز به تجویز دوزهای بالاتر و بالاتر برای به دست آوردن همان اثر است. این به دلیل افزایش آنزیم‌هایی است که نیکوتین را متابولیزه می‌کنند (تحمل فارماکوکینتیک) و مهم‌تر از آن با تطبیق سیستم عصبی با تغییر تعداد گیرنده‌های نیکوتین به منظور حفظ عملکرد طبیعی این سیستم (تحمل فارماکودینامیک).
هنگامی که تحمل فارماکودینامیکی ایجاد شد، قطع یا کاهش قابل توجه سطح نیکوتین منجر به علائم ترک خواهد شد. کمبود نیکوتین برای بدن فرد سیگاری به طور منفی توسط فرد سیگاری احساس می شود (اعتیاد روانی). به هر حال، مانند سایر داروهای اعتیادآور، فعالیت سیستم عصبی مرکزی او با عملکرد نیکوتین سازگار است و در صورت کمبود آن (اعتیاد دارویی) مختل می شود.


چگونه به نیکوتین معتاد می شویم؟مردم، سیگار و محیط در فرآیند اعتیاد دخیل هستند. انسان از همه مهمتر است زیرا او تصمیم می گیرد که:
سیگار بکشی یا نهچقدر سیگار بکشمکی شروع کنیم و چراورود سیستماتیک ترکیبات شیمیایی موجود در دود سیگار به بدن باعث تغییراتی در متابولیسم فرد سیگاری می شود، یعنی تغییرات بافتی در بدن.
علامت اولیه ناشی از فلج سلول های عصبی، یعنی سیناپس ها، حالت سرخوشی خفیف، احساس تسکین و تسکین است. این تسکین روانی است که باعث می شود سیگاری به راحتی به سیگار بعدی برسد.
در نتیجه سیگار کشیدن سیستماتیک، یعنی وارد کردن مواد شیمیایی سمی، بدن عادت می کند و نیاز دائمی به دریافت ماده ای که به آن معتاد شده است را احساس می کند. سد بیولوژیکی طبیعی مقاومت بدن در برابر مواد شیمیایی مضر به تدریج شکسته شده و در نهایت به طور کامل از بین می رود. بدن به تنباکو معتاد می شود که باعث می شود فرد سیگاری هوس نیکوتین کند. در حالی که در مراحل اولیه سیگار کشیدن یک نیاز روانی است، وابستگی فیزیکی پس از سیگار کشیدن طولانی مدت و سیستماتیک ایجاد می شود.
عوامل خارجی مؤثر بر اعتیاد به نیکوتینهمچنین قابل ذکر است که ما اغلب از روی کنجکاوی دست به سیگار می زنیم. شروع مصرف نیکوتین معمولاً از متقاعد کردن دوستان، میل به تلاش یا سازگاری با محیط ناشی می شود. با گذشت زمان، میل به سیگار افزایش می یابد و منجر به اعتیاد می شود. سیگاری آزادی خود را به نفع تنباکو از دست می دهد. عمل سیگار کشیدن اغلب به صورت تکانشی، غیر انعکاسی و به هیچ وجه توسط فرد سیگاری کنترل نمی شود.
مک لین، روانشناس آمریکایی، که انگیزه شروع سیگار کشیدن را مورد مطالعه قرار داده است، آن را در 7 نکته قرار داده است که توسط سایر محققان تکمیل شده و به شرح زیر است:
معادل سازی همتایان با 35 درصدبه دست آوردن اعتماد به نفس، تحت تاثیر قرار دادن محیط 20٪.سرکشی، شورش علیه مقامات 15%تمایل به تقلید از دیگران 62%مثال والدین 15-60 درصدکنجکاوی 66 درصدلذت، میل به آرامش 14%ناامیدی، شکست های زندگی 25 درصدکاهش اشتهای بیش از حد 11 درصد.دلایل دیگر، به عنوان مثال، دندان درد، هیچ شغل دیگری، من نمی دانم 12٪معمولاً پاسخ دهندگان دلایل مختلفی را بیان می کردند.
بسیاری از مردم برای تطبیق با اطرافیان خود به دنبال سیگار می روند.بسیاری از مردم برای تطبیق با اطرافیان خود به دنبال سیگار می روند.
علائم اعتیاد به نیکوتینسیگار اعتیادی است که به اندازه اعتیاد به مواد مخدر قوی تر یا حتی قوی تر است. برخی از بیمارانی که الکل، هروئین یا کوکائین را ترک کردند، گفتند که ترک سیگار بسیار دشوارتر است. برخی از سیگاری ها ادعا می کنند که از اولین سیگار در روز بیشترین لذت را می برند.
علائم اصلی پرهیز عبارتند از:میل به کشیدن سیگار،مشکل در تمرکزخواب آلودگی بیش از حد یا بی خوابی ،افسردگی _نا امیدی،پرخاشگری _تحریک پذیری،تعظیم،اضطرابهمچنین ممکن است علائم جسمی مانند افزایش اشتها و وزن، کاهش ضربان قلب، کاهش فشار خون، سردرد و ناراحتی معده وجود داشته باشد. به طور کلی، این علائم در هفته اول به اوج خود می رسد و بیشتر آنها در عرض 3 تا 4 هفته پس از ترک سیگار برطرف می شوند. تنها افزایش اشتها و میل به نیکوتین ممکن است کمی بیشتر طول بکشد، اما میل به سیگار اغلب حتی ماه ها یا حتی سال ها پس از ترک سیگار برمی گردد.
سیگار چه تاثیری بر بدن ما دارد؟مقیاس خطرات مرتبط با اعتیاد به دخانیات به طور کامل بررسی نشده است. با این حال، حتی نتایج تا به امروز مجموعه ای از مشکلات پزشکی را نشان می دهد که مستقیماً از سیگار کشیدن ناشی می شود. به عنوان مثال، ما خطر سکته قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهیم یا در بروز فشار خون بدخیم نقش داریم.
لازم به ذکر است که اگر سیگار می کشیم، فواید مصرف داروهایی که فشار خون را کاهش می دهند تنها زمانی آشکار می شود که از اعتیاد خود جدا شویم.
کشیدن سیگار باعث سرطان ریه می شود و همچنین تاثیر منفی بر بدن ما داردکشیدن سیگار باعث سرطان ریه می شود و همچنین تاثیر منفی بر بدن ما دارد
سیگار کشیدن غیر فعال وقتی سیگار می کشیم نه تنها خودمان را به خطر می اندازیم، بلکه اطرافیانمان را نیز به خطر می اندازیم. در اوایل دهه شصت و هفتاد قرن بیستم، تحقیقات در مورد اثرات مضر دود تنباکو بر سیستم تنفسی کودکانی که در معرض سیگار کشیدن غیرفعال بودند، آغاز شد. در اوایل دهه نود، به لطف مطالعات بالینی متعدد، رابطه بین قرار گرفتن در معرض دود تنباکو و بروز بیماری‌های تنفسی حاد و مزمن یا علائم بالینی آسم برونش نشان داده شد. شواهد علمی زیادی وجود دارد که نشان می دهد سیگار کشیدن غیرفعال مضر است و مشکلاتی مشابه سیگار کشیدن فعال ایجاد می کند.
طبق موضع رسمی سازمان جهانی بهداشت (WHO)، جدای از عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی ناشی از سیگار کشیدن غیرفعال، علائم شایع‌تری از تحریک دستگاه تنفسی، علائم آسم، اوتیت میانی، افزایش خطر ابتلا به سندرم مرگ ناگهانی نوزاد وجود دارد. SIDS) سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (به نام مرگ تخت) و تغییرات غیر اختصاصی مانند مشکلات رفتاری یا مشکلات یادگیری.
استنشاق دود تنباکو یا دود دست دوم به اندازه خود سیگار (فعال) خطرناک است. پس هنگام روشن کردن سیگار دیگر، به یاد داشته باشید که ما نه تنها خودمان، بلکه اطرافیانمان را نیز مسموم می کنیم.

فواید ترک سیگاربرای اینکه بیمار بتواند نهایتاً اعتیاد به دخانیات را ترک کند، ابتدا باید از تمام ضررهای بهداشتی، مالی، اخلاقی و اجتماعی مرتبط با آن آگاه باشد و فواید متعدد ناشی از ترک احتمالی آن را درک کند.
مهمترین فواید سلامتی:
بیست دقیقه پس از خاموش کردن آخرین سیگار، ضربان قلب شما کاهش می یابد و فشار خون شما به حالت عادی باز می گردد.در هشت ساعت، غلظت اکسیژن خون به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و سطح مونوکسید کربن به صفر می رسد.در عرض بیست و چهار ساعت خطر انفارکتوس حاد میوکارد کاهش می یابد.در عرض چهل و هشت ساعت، حواس چشایی و بویایی به طور طبیعی شروع به کار خواهند کرد.در عرض دو هفته تا سه ماه بدون سیگار، عملکرد قلب و عروق شما به طور قابل توجهی بهبود می یابد. در این مدت، وضعیت جسمانی عمومی فردی که سیگار را ترک می کند بهبود می یابد.در بازه زمانی ماه اول تا ماه نهم، عملکرد تنفسی بهبود می یابد. تنگی نفس، سرفه و  خستگی از بین می رود .پس از یک سال، خطر ابتلا به بیماری ایسکمیک قلبی به نصف کاهش می یابد.پس از پنج سال، خطر ابتلا به سرطان ریه، دهان، حنجره و مری به نصف کاهش می یابد. خطر سکته مغزی نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.ده سال پس از کشیدن آخرین سیگار، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب مانند افراد غیر سیگاری خواهد بود.پس از پانزده سال، خطر ابتلا به سرطان ریه نیز حداقل خواهد بود.روش های مبارزه با سیگارهنگامی که صحبت از مبارزه با اعتیاد به دخانیات می شود، رایج ترین موارد عبارتند از:
خودآزمایی،تست های کنترلیدکتر - پرستار،روان درمانی،طب سوزنی،هیپنوتیزم،بیورزونانس،فارماکولوژی،داروی گیاهی،درمان جایگزین نیکوتینتلاش مستقل برای ترک سیگارخودآزمایی روشی برای مبارزه با اعتیاد به نیکوتین است که بر اساس اقدام فرد معتاد، یعنی استفاده از اراده آزاد و عزم خود برای ترک اعتیاد انجام می شود.
یک مورد شناخته شده از یک بیمار با بیش از بیست سال سیگار وجود دارد که به طور قطع سیگار را تنها به دلیل تمام شدن سیگار در یک غروب یکشنبه زمستانی ترک کرد و او نمی خواست دنبال مغازه شبانه بگردد. او اظهار داشت که هوا خیلی سرد است، برف و باران می بارد، باد یخی می وزد و به دلیل پیش پا افتاده ای مانند نبود سیگار نمی خواهد از خانه خارج شود. بیمار اظهار داشت که هیچ اعتیادی برای او تصمیم نمی گیرد که چه کار کند. قبلاً سایر روش‌های مبارزه با اعتیاد به دخانیات در قالب چک‌آپ و روان‌درمانی هیچ نتیجه‌ای نداشت و بیمار به سیگار کشیدن ادامه داد. پس یادمان باشد که خودمان آهنگر سرنوشت خود هستیم و اگر بخواهیم می توانیم موفق شویم.

منبع کمپ سلامت راهیان بهشت

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.